20 Haziran 2011 Pazartesi

One Tree Hill'den Edebiyat Listem

Geçen gün ajandamı karıştırırken elime geldi. Çizgili bir A4'e gayet masum bir şekilde başlık atmışım OTH Book List diye. Altına da otuz küsür yazarı ve bazılarının yanında da eserlerinin isimlerini sıralamışım. Yanlarına, üstlerine, altlarına koyduğum işaretlerden ve aldığım notlardan da anladığım kadarıyla birkaç seneden fazla bir geçmişi var.
O noktadan sonra da hatırladım bu listeyi hazırladığım zamanı. O müthiş hastalıklı takıntılı halimle 6 sezon OTH hatmedişimin üzerinden - Peyton ile Lucas bebek Sawyer'ı da alıp, Comet'e atladıktan hemen sonra, Rory Gilmore'un okuma listesi türünden bir liste Tree Hill için de niye olmasın diyerekten yola çıkmıştım. Tabi bu heves, ikinci sezonun sonuna kadarki bölümler için ancak sürebildi. Çünkü her bölümde yapılan alıntıların, edilen diyalogların ve bahsedilen kitapların-kişiliklerin sonu yoktu. Elimde 33 ismin yer aldığı bir liste uzanıyor şimdi. Bense baktıkça hüzünleniyorum. Zavallı harddiskimin bozulmasıyla elimden kayıp giden o doktora tezi misali OTH klasörümü özlüyorum.
Ve bir o kadar da üzülüyorum tüm o şarkılara, diyaloglara, sahnelere, alıntılara...Emeklerime. Evet en çok da emeklerime. Bu OTH, Lost, Legend of the Seeker, Merlin, Northern Exposure, Freaks&Geeks, Dawson's Creek ve Xena klasörlerine harcadığım zamanı ve çabayı okula harcasaymışım, şimdiye beş kere doktora yapmış olurmuşum, ona üzülüyorum.
Neyse tüm bunlardan da birşeyler öğrenmemiş değilim sonuçta.
Bahsi geçen liste, saygılarımla:
1-William Shakespeare (Julius Ceaser)
2-Ayn Rand (Atlas Shrugged[Bizdeki ismi Atlas Silkindi])
3-Ernest Hemingway (For Whom The Bell Tolls[Bizdeki ismi Çanlar Kimin İçin Çalıyor] )
4-David Mack (Kabuki Scarab)
5-Edward Estlin Cummings
6-John Steinbeck (Of Mice and Men [Fareler ve İnsanlar], The Winter of Our Discontent [Mutsuzluğumuzun Kışı])
7-Dr.Seuss (The Cat in the Hat-bir çocuk kitabı,Türkçe'sini göremedim)
8-F.Scott Fitzgerald (The Great Gatsby [Muhteşem Gatsby])
9-Antoine de Saint-Exupery (The Little Prince [Küçük Prens])
10-Edmond Rostand [Cyrano de Bergerac-tiyatro oyunu bu.]
11-W.Somerset Maugham (Of Human Bondage[Şehvet Düşkünü ya da Hayatın Esiriyiz ya da Hayat Hüzünleri])
12-T.H.White (The Queen of Air and Darkness-The Witch in the Wood [White'ın Once and Future King beşlemesinin ikinci kitabı bu, son kitap Book of Merlyn'in İngilizce'sine rastlamışlığım var kütüphanelerde ama bu ikincinin bırakın Türkçesini İngilizcesini bile görmedim])
13-Katherine Anne Porter
14-Oliver Wendell Holmes
15-Nathaniel Hawthorne
16-Tennessee Williams
17-Charles Bukowski
18-Arthur Conan Doyle (The Hound of Baskervilles [Baskervillerin Laneti-evet böyle çevirmişler ben de inanamadım], The Final Problem)
19-Joseph Conrad
20-Stephen King
21-Douglas Adams
22-George Bernard Shaw
23-Mark Twain (Tom Sawyer)
24-Henry David Thoreau
25-Henry Wedsworth Longfellow
26-Ralph Waldo Emerson
27-William Ernest Henley
28-Robert Louis Stevenson
29-Ida Scott Taylor
30-Aldous Huxley (Brave New World [Cesur Yeni Dünya])
31-Henry Louis Mencken
32-Henry James
33-George Elliot

Evet ben bir manyağım.Farkındayım.Üzülüyorum da kendime.


17 Nisan 2017'de güncelleme: Dostlar vatandaşlar romalılar kayıp çocuklar! İş bu listenin gördüğü ilgi üzerine 6 yıl sonra dosyayı yeniden açmaya karar verdim. Çünkü yukarıdaki hali hakikaten içler acısı, çok üstün körü ve o zamanlar öyle bozulan göçen giden elektronik cihazlarımdan kurtarabildiğim bilgilerle ortaya koyuverdiğim şekliydi. O yüzden bu sene başından itibaren adım adım bu listeyi yeniden oluşturuyorum. Hem yıllar oldu ki OTH'ye dönmeyeli, bir yolculuk olacak benim için. Her bölümü - ilkinden başlayarak - bu sefer "edebiyat" gözüyle izliyorum. Aşağıya bu şekilde damla damla oluşan yeni listeyi başlatıyorum.
Sezon 1 Bölüm 1:
1-John Steinbeck - The Winter of Our Discontent-->Nehir kenarındaki sahada Skillz, Lucas'a bu aralar hangi kitabı okuyorsun diye sorar, Lucas bu kitabı söyler.
2-William Shakespeare - Julius Caesar-->Annesi Lucas'a pek de güzel, eski bir basımını hediye eder Karen's Cafe'de.
Sezon 1 Bölüm 2:
3-Ernest Hemingway-->Bölüm boyunca edebiyat dersinin konusu Hemingway'dir.
4-Ayn Rand - Atlas Shrugged-->Basketbol takımında bocalayan Lucas'a insanlık yapıp, manen yardım eli uzatan Jake Jagielski, kütüphanede Lucas'a bu kitabı önerir. Adamsın Jagielski!
5-David Mack - Kabuki Scarab (Peyton yatağında okur.)
Sezon 1 Bölüm 3:
6-E.E.Cummings-->Bu bölümdeki edebiyat dersinin konusu da E.E.Cummings'tir.
Sezon 1 Bölüm 4: Bu bölümde maalesef hiçbir atıf yok.
Sezon 1 Bölüm 5:
7-John Steinbeck - East of Eden-->Bölüm sonu "voiceover"ında kitaptan bir cümleyi duyarız.
Sezon 1 Bölüm 6:
8-John Steinbeck - Of Mice and Men-->Bölüm sonu "voiceover"ında kitaptan bir cümleyi duyarız.
9-Dr.Seuss (Theodor Giesel) - The Cat in The Hat: Pickerington takımının oyuncuları kendilerine bu kitaptaki karakterlerden isim seçmiş.

8 yorum:

  1. Ne kadar mutlu oldum anlatamam.Bu listeyi yazıp,güzel bir yerde saklayacağım.Oth,Gilmore Girls candır.Belki de Peyton'ın melankolik, Rory'nin rahatsız,endişeli,tertipli ruh hallerini kendime benzettiğim için bilemiyorum.:)
    Yine çenem açıldı.Kısa kesip teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  2. aynı şeyi ben de yapmayı düşündüm en yakın zamanda da yapıcaktım. sizi görünce yalnız olmadığımı yalnız olmadığımızı anladım. ama ben müzikleri de bir bir bulmayı planlıyordum. bu çok manyaklık değil bence:) güzel hayatlar güzel hikayeler ve hep mutlu sonlar var. bizde de olsun istiyoruz belkide aynı müzikleri dinleyerek aynı kitapları okuyup onlarla yaşayarak... kendi hayatımız dışında hep daha fazlasını istiyoruz. sizin blog'unuza ilk rastlamam da oth araştırması nedeniyle olmuştu. ben daha iyisini yapamazdım. açıkcası bazen bu benim blogum mu diyorum.:) aynı kelimeler aynı cümleler.. aynı tarz.. kendinize iyi bakın ve bol bol yazın.. yorumlarınız benim için değer taşıyor. hoşçakalın. -GG-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl teşekkür edeceğimi bilemedim yorumları okuyunca,hem çok güzel şeyler söylemişsiniz hem de böyle yorum bırakılınca insan okunduğunu, düşüncelerinin, hissettiklerinin başkalarına, önemseyen insanlara ulaştığını anlamış oluyor, mutlu ediyor yani bir anlamda fazlasıyla. oth benim için çok özel bir diziydi, hala daha öyledir. bu liste de çok ufak birşey hatta. izlediğim dönemde elimde resmen tam teferruatlı bir oth arşivi var, her bölümün klasöründe o bölüme adını veren şarkı veya albüm, bölümde çalan şarkılar, bölümde söylenen sözler, alıntılar, kitaplar, peyton'ın o bölümde giydikleri, saç şekli gibi bilgileri tutardım. tabi harddisk bir gün bozulmaya karar verince hepsi uçtu gitti. bu liste işte onlardan geriye kalan az biraz şeylerden. blogunuzun adresini verseydiniz keşke benim de inceleme okuma şansım olurdu.

      Sil
  3. Kimsin yada nasıl aynı şeyleri hissedip böyle şeyleri araştırıp klasörler oluşturuyoruz yada bloggerlar açıp dile getiriyoruz bilmiyorum ama dostum harika bir iş yapıyorsun gerçekten bunları görmek okumak insana mutlu hissettiriyor ve birazda hüzün işte bilirsin hele o veda kısmın 17 yaşındayım mart ayının hatırlamıyorum tam olarak ama 20 si yada 10 bilmiyorum mart ayıydı one tree hill i izlemeye başladığımda senin kadar kolik değildim daha çok gossip girlü izliyordum hatta 15 günlük o tatilde 3 sezon izledim sonra googleye gossip girl benzeri diziler dedim tabi önce t.h oc çıktı sonra dizimag e girdim ve tek tek kriter seçtim ve hiç ne yaptığımı bilmeden othyi buldum izlemeye başladım mükemmel şeyler yada berbat şeyler yaşamıyordum bilirsin lise ama izlemek kendimi orada hissetmek mükemmel geliyordu halada öyle benim için gerçekten şu son 1-2 hafta içinde 2.5 sezon bitirdim ve keyif almadığım bir saniyesi olmadı yeni karakterlere alışmak zordu ilk başta sonra bir şekilde oldu tabiki L-P nin yeri dolmaz imkansız ama olması gereken buydu 48 saattir gözümü kırpmadım uyumadım oruçta var ve bu 48 saatin en büyük kısmını bu diziyi izleyerek geçirdim inan hiç sıkılmadım sadece blogger insanlara bir şeyler veriyorsun içindekini aktarıyorsun onlar bunu alıyor beğeniyorlar ama şuraya gelip bu senin için önemli mi bilmem ama yazdıkların harika teşekkürler deme zahmetine bile katlanmıyorlar gerçekten yazdıkların harika hep öyle olucak gibideler .Bunu burada neden paylaşıyorum bilmiyorum ama küçükken en büyük hayalim f1 pilotu olmaktı bilişim okuyorum şuan hala en büyük hayalim f1 ama beni gerçekten mutlu edebilecek tek şey bir şeyler yazmak Her neyse yazdıkların ve bende etkisi müthiş gerçekten harika .

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten mükemmel olmuş açıkçası sadece dizi nedeniylede değil bu mükemmelliyet... Son zamanlarda herkes bilim-kugu romanlarının üzerine yoğunlaşıyor insanlar edebiyattan kopup olması imkansız şeyler peşinden gidiyor. Gerçekten bir şeyler öğrenebileceğim kitapların olduğu bir liste için ne kadar tşekkür etsem az. Eline sağlık... Dizi tarafından bakınca müzik listeside çok mükemmel olabilirdi. Keşke zamanım olsada bende yapabilsem. Sonuç 0larak tşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  5. Tam da aradığımda hemen karşıma çıksa dediğim şey işte burda :) açıkcası bir yerlerde benim gibi hissedenlerin bulunduğunu bilmek bile çok güzel bir duygu sırf bunun için teşekkür ederim :) ayrıca blogunuzu biraz gezdim gerçekten gayretinize hayran kaldım.benim de bir sitem var aslında uğraşmayı bırakmıştım ama uzun zaman önce yazmasını istediğim bir arkadaşım bugün yazmak istediğini söyledi tabi bende de yeni bir umut belirdi sonra oth de geçen yazarların toplu olarak isimlerini bulabileceğim bir site var mı diye gezinirken(daha doğrusu en üstte sizin blogunuz çıktı) blogunuzu inceledim gerçekten güzel yazılarınız var ben de düşündüm de sitemde yazmak isterseniz bundan mutluluk duyarım umarım incelersiniz www.sosyalmesele.com mail adresimiz sosyalmesele@gmail.com iyi akşamlar:)

    YanıtlaSil
  6. Diziyi izlerken bende böyle küçük notlar alıyordum ancak zamanın akışında kaybolup gitmiş diye hüzünlenirken böyle bir listeyle karşılaşmak beni inanılmaz mutlu etti.. Gerçekten emeğinize sağlık! Keşke her bölüm çalan şarkılara da ulaşabileceğimiz bir liste olsaydı.. Zira dikkatle izlendiğinde çok şey anlatan ve söyleyen bir diziydi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası öyle bir liste mevcut :D bizim dışımızda dizinin kendi ülkesinde çok daha deli bir fan kitlesi vardı zamanında ve öyle bir web sitesi yapmış durumdalar ki benim ve senin yaptığımız amatörce listelerin ferrari hali gibi falanlar. http://www.oth-music.com/episodes.html bu adreste bölüm bölüm çalan parçalar var. http://www.oth-music.com/funstuff.html bu adresteyse her bölüme ismini veren parçalar var. zamanında ben de her bir bölümü kaydettiğim klasöre o bölüme ismini veren şarkıyı indirmiş deli bir arşiv yapmıştım ama hepsi gitti maalesef. Ayrıca Karen's Cafe diye bir bölümü de var ki bu sitenin (http://www.onetreehillweb.net/karenscafe/) bölümlerde geçen kitaplara, ünlü yazar ve şairlerin alıntılarına erişebiliyoruz.

      Sil

beatha

 Vay. En son tam bir ay önce yazmışım. Yuh bana. Oysa bu bir ay içinde çok defa yazmalıyım dediğim oldu. İçimden böyle yazma isteğiyle taşar...