27 Mart 2018 Salı

ağrısı sızısı

Günlerdir neden yazmıyorum bilmiyorum. Hiç içimden gelmiyor. Şimdi de gelmiyordu. Sayfayı bile zorla açtım. Oysa ne güzel hızımı almış gidiyordum. Birden böyle bir çöktü üstüme, anlamadım. Ortada bir şey de yok. Yani sıfır gelişme. Hiçbir şey yok. Öyle saçma bir hal içindeyim. Bir şey de yapmıyorum tüm gün. Dizi bile izlemiyorum. Zaten kitap, mümkünatı yok okuyamıyorum. Oturup iki satır bir şey okuyamıyorum. Bir süre cidden denedim, kendimi zorladım. Saçmalama dedim kendime. Onca yıl o kadar kitabı okuyan sen değil miydin, nasıl yani dedim kendime. Çabaladım. Ama yok, okuyamıyorum. Bir şey oldu, ne olduğunu bilmiyorum ama okuyamıyorum. Vazgeçtim o yüzden artık. Denemiyorum. Geçici bir durumsa eğer, nolur öyle olsun, kendiliğinden geri gelecektir zaten diye bekliyorum. Kalıcıysa da yapacak bir şey yok, kaybettim, geri getiremiyorum. Belki tamamen başka bir insana dönüşüyorumdur. Kendimle ilgili bildiğim her şeyin yıkılmasıyla birlikte normalde sahip olduğum özellikler de gidiyordur bir bir. Neye dönüşüyorum bilmiyorum ama önceki halimden de daha kötü olma olasılığı var mı acaba.
Her gün başım ağrıyor. Abartmıyorum. Her gün, gün boyu ince ince sızlıyor sonra akşam olunca şiddetleniyor. Yatağa girip bir süre kıvranıyorum. İki de bir kalkıp kusmaya gidiyorum ama kusamıyorum tabi, habire midem bulanıyor. Kendi kendime boyun masajı yapıyorum, başıma masaj yapıyorum, ayaklarımın altına yastık koyuyorum, başımı yukarı koyuyorum, etrafı tamamen karanlık hale getiriyorum, yüzümü buhara tutuyorum, ferahlatıcı bitki karışımı yağı kokluyorum,...her şeyi deniyorum ta ki sonunda kafamı duvara vurmaya başlayana kadar. Sonra gecenin bir yarısı kalkıp, ağrı kesici içip, bu sefer de onun etkisi başlasın diye kıvranıyorum bir süre. Birkaç gündür gecelerim böyle geçiyor. Günlerim de. Devamlı bir ağrıya, acıya maruz kalmak da insanın psikolojisini bozuyor. Huzurlu tek bir saniye geçiremiyorum.
Üstüne bir de kistlerimin büyüdüğünü öğrendim bugün. Tahmin ediyordum çok şaşırtan bir bilgi olmadı benim için. Zaten bayadır iyice kabusa dönmüştü regl günlerim ama beni deli eden bu salak şeyler yüzünden sivilcelerim için doğru düzgün bir şeyler yapamıyorum-doktor da yapamıyor. Yani sadece verdiği jelle yüzümü yıkıyorum, bir de verdiği kremleri sürüyorum ama bunları geçici tedavi olarak başlamıştık. Asıl sebebine göre tamamen yok edecek şeyi yapacaktık ama işte, o salak kistlerim. Hem bunca senedir hayatımı zindana çevirdiler, hem de diğer şeylerimi de etkiliyorlar. Çok sinirliyim vücuduma bugün. Hem ufak tefek, cılız güçsüz, her şeyde beni yarı yolda bırakıyor hem de  habire sorun çıkartıyor. Tamam abartıyorum bunlar çok basit şeyler, çözümü olan şeyler falan filan ama ağrı sızı çekmekten, acı çekmekten hakikaten sinirlerim bozuldu ya. Doğru düzgün düşünemiyorum. Zaten iki haftadır düğüne elbise ayakkabı aramaktan, salak salak avmlerde dolaşmaktan ayarlarım da bozuldu. Yeter artık ne düğünü ya?! Evlene evlene bir doyamadınız bir bitemediniz ya!!
Sinirlerim çok bozuk.

6 yorum:

  1. Hikayecim migrenin olabilir mi acaba, ben profesyonel 30 senelik migren hastasıyım. Üstelik genetik, yani ailenin kadınlarının laneti şeklinde:) Eğer öyleyse tavsiye edebileceğim birkaç şey olabilir, belki yardımım dokunur. Kistleri şimdi öğrendim, çok geçmiş olsun, inşallah sağlığına kavuşursun bir an önce, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ;) Migren olabileceğini düşünüyorum hep ama doktorun öyle olduğunu söylemesi hiç hoşuma gitmeyecek eminim o yüzden hiç sorasım gelmiyor :( Hem bu yaptıklarımdan daha fazla ne yapabilirim migren için ki..

      Sil
  2. Mesela bi takvin tutup agrinin ne zamanlar basladigini brlirleyebilirsen,agrin baslamadan once ilacini alip durumu nisbeten hafif atlatabilirsin. Ya da hastanelerin acilinde 5 dakikada bir migren ignesi yaptırıp krizi daha rahat atlatabilirsin. Yastığına lavanta yağı damlatabilirsin. Kendi kendine boyun masajı pek fayda etmez genelde. Boyun kaslarinihergun düzenli olarak guclendirmelisin ki ağrının sebepelrindrn birini eleyebilesin. Ağrının olduğu gün hangi besinleri tükettiğini kaydedip ornegin Çikolata, beyaz peynir, portakal gibi yiyeceklerden uzak durabilirsin. Açlık susuzluk uykusuzluk ve sigara migreni başlatan şeyler. Uzun süre boynu aynı pozisyonda kullanmak,bilgisayar basında uzun süre kalmak ya da yatarak kitap okumak da aynı şekilde.

    YanıtlaSil
  3. Islak saçın boynuma değmesi otomatikman ağrı başlatıyor bende,ya da cereyanda kalmak. Bunlara dikkat ediyorum. Bir de bizim ağrılar belli bir yaştan sonra daha çok periyodik dönemlerde olduğundan ve bu durum da östrojen hormonu dalgalanması ile ilgili olduğundan biraz araştırdım ve bademin iyi geldiğini öğrendim. Regl başlamadan bikac gün önce her akşam 10 15 tane badem ya da badem şekeri tuketiyorum. Kür gibi. O da iyi geliyor.

    YanıtlaSil
  4. Bir de unutmadan viks var ya. Şu naneli olanlar. Onu alıyorum, başımin ağrıyan yerine hatta ben basimla beraber gözüm de çok ağrıdığı için oraya da ince bir tabaka halinde sürüyorum. Bikac dakika bekleyip bir tane buzu alıp vokali kısmın üzerine hafif hafif sürüyorum. Işte bu yaklaşık bir saat boyunca hiç ağrı hissetmemesi sağlıyor. Tamamen mucize. Sonra etkisi geciyo. Sonra yeniliyorum. Buz sürmemin sebebi ferahlığını artırıp ordaki serinliği biraz daha etkili kılmak.Surmeden de olur yani. Ama inan viks sürdükten sonra acil işlerimin hepsini agust sağlıklı bir şekilde yapiyorum,uyumadan önce ağrım varsa illaki yapiyorum,ilacımı da içip öyle yatıyorum. Hem ağrı nedeniyle uykum bolunmuyo hem de sabaha kadar ağrı geçmiş oluyo.

    YanıtlaSil
  5. Vokale ilgili bir sürü şey yazmıştım ama göremedim şu an. Evet asıl bomba viks. Ağrıyan yerine sür ve ağrının nasıl uçtuğuna bizzat tanıklık et.Bu denli geç keşfetmek o kadar büyük bir kayıp ki benim için...

    YanıtlaSil

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...