24 Şubat 2011 Perşembe

BEN MASUMUM! (BÖLÜM 3)

Ben Masumum Bölüm 1 ve Ben Masumum Bölüm 2 den sonra devam ediyoruz:

11 - Alaska (1996)




Alaska'ya taşınan yalnız bir babanın büyüttüğü iki kardeş, Sean ve Jessie ara sıra babalarına diklenmekte ara sıra da yaşadıkları yere-hayata gazel okumaktadırlar. Ama bir gün işi uçakla büyük şehirden Alaska’ya tuvalet kağıdı vs. taşımak olan babaları yolda kaybolunca çıkarlar onu aramaya. Ağbi - kız kardeş Alaska’nın bembeyaz dağlarında, masmavi dereler geçen ovalarında yaylalarında türlü maceraları yaşarlarken aile olmaya ve hayata dair bir sürü şey öğrenirler. Bana etkisi: Etkilenirim tabi! Bizim de ağbimiz var sonuçta. Üstüne üstlük bu dağlara tırmanma, Alaska - vahşi doğa - doğal hayat olayları da çocuk zihnine az kıyım uygulamaz yani. ”Into the Wild”a kadar gider bunun sonu. Tek problem: Ben üniversiteyi dc lerle cc lerle ancak 5 yılda bitirebildimdi.

12 - Tom & Huck (1995)



"Tom Sawyer" değerini ancak belli bir yaşa gelince anlayabildiğimiz bir hikayedir. Çocukken okuruz, dinleriz, izleriz belki ama anlamayız. Tom nasıl düşünürse biz de o yaşlarda öyle düşünürüz. Ayrıca nedendir bilmiyorum hala, Huck Finn benim için hep daha özeldi. Büyük ihtimalle bu filmi de benim için mühim etken haline getiren bir diğer sebepti sanırım. 2008'den beridir de daha bir çok koyuyor bu film bana zaten. Bana etkisi: Fragmanın da dediği gibi "The original bad boys". Kendime bir diğer kahraman edinme durumu, Huckleberry Finn.

13 - Cutthroat Island (1995)



Kesikboğaz Adası'ndaki hazinenin peşindeki korsanlar. İzlediğim belki de ilk korsan filmi olabilir. Tamam ilk olmasa bile beni en etkileyeniydi diyebilirim. Bir kere ortada güçlü mü güçlü kadın bir korsan var, babasından devraldığı hazine arama işinde oradan oraya koşturuyor, ortalığı yıkıyor yakıyor ve kılıç sallıyor, tüm adamlara kafa tutuyor. Eh tabi bir de korsanlık kısmı işin en güzel yanı. Bana etkisi: Korsan maceralarını keşfetme. Güçlü kadın fikirlerinin akabinde savaşan kadın imgesinin oluşması. Denizci olmayı bile düşünmüşlük.

14 - Last Action Hero (1993)




Danny'nin sihirli biletinden ben de az istememiştim zamanında. Öyle ya en sevdiğin oyuncunun, tüm filmlerini defalarca izlediğin karakterin dünyasına adım atabildiğini ya da filmin ilerleyen kısımlarında olduğu gibi o karakterin senin dünyana seninle birlikte geldiğini düşünmek, her film manyağı çocuğun hayal edebileceği birşey değil mi? (Ya da benden gerçekten normal olmayan birşeyler vardı.) Bana etkisi: Baktım filmlerin içinde yaşayamıyorum, ben de hepsini kafamın içine hapsettim, bedenim bu boyutta olsa da aklım hep diğer boyutlarda gezinip durdu.

15 - My Girl 2 (1994)




Evet, evet tamam, ilk filmde hepimiz ağladık Thomas J. öldüğünde, o film bir şahaneydi, muhteşemdi. Biliyorum, farkındayım. Ama ben ikincisini hep daha çok sevdim. Elimde değil. Vada'nın o 13 yaş bilgelikleri, asilikleri, denediği ve yaptığı şey, herşey ama herşey bana daha çok dokunuyor. Bana etkisi: "Baba artık 13 yaşındayım sanırım kendi evime çıkmamın vakti geldi." "Harçlıklarımı biriktirdim, uçak biletlerini de ayarladım, ben şu kadar km uzağa gidiyorum."

Son bölümde görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...